این پسران مجرد می مانند!

04-gelarebiabani-04.jpg
گلاره بیابانی

کمتر شبی هست که وقتی روزنامه را ورق می‌زنم در صفحه‌ی جامعه مطلبی درباره‌ی بالا رفتن سن ازدواج در میان جوانان و یا عدم تمایل این قشر به ازدواج نباشد. بیشتر این مطالب با یک رویکرد کاملا علمی به ریشه‌یابی این امر می‌پردازند و جای یک مطلب به زبان عامیانه و قابل فهم برای عموم جامعه همیشه خالی بود. چند شب پیش در دو شب متوالی مطلب بسیار جالبی در یکی از صفحات روزنامه‌ای که هرشب می‌خوانم در این باب به چاپ رسیده بود با عنوان‌های «این پسران / دختران مجرد می‌مانند».  خالی از لطف نیست که طی این شماره و شماره‌ی آینده به ذکر اجمالی این مطالب جالب بپردازم. اگر نمی‌خواهید مجرد بمانید این خصوصیات را در اسرع وقت از خودتان از بین بپرسید. هیچکس دوست ندارد با چنین آدم‌هایی ازدواج کند.
۱) پسرهای تی تیش مامانی: همان‌طور که از اسمشان پیداست، پسرهای نازنازی هستند که محتاج مراقبت و توجه دیگرانند، آنها قدرت زیادی از خود ندارند، اهل ریسک کردن نیستند، استقلال ندارند و در واقع در ازدواج به دنبال یک مامان هستند. این نوع پسران به شدت توجه طلب هستند و گاهی حسودی هم می‌کنند. آنها واقعا توانایی گرداندن زندگی مشترک را ندارند و با تصویری که ما از «مرد زندگی» (مرد قدرتمند و مستقل) داریم منافات دارد.
۲) پسرهای سیب‌زمینی نشان‌: رفتار آنها با کسی که قرار است همسر آینده‌شان باشد مانند رفتاری‌ست که با آقایان دارند. اینان هیچ توجهی به طرف مقابلشان ندارند. آنها ممکن است ذاتا آدم‌های بی‌توجهی باشند یا اینکه دچار یکی از این عوارض باشند: اعتیاد به کار، اعتیاد به اینترنت و کامپیوتر، اعتیاد به ماشین، اعتیاد به خانواده‌ی اصلی یا هرچیز دیگری.  نقطه‌ی مشترکشان این است که طرف مقابلشان اصلا دیده نمی‌شود و به شما می‌گویم که هیچ دختری روی کره‌ی زمین نیست که نخواهد دیده شود!
۳) پسرهای دخالت‌گر‌: این نوع پسرها سر از همه کاری در می‌آورند. آنها در همه چیز دخالت می‌کنند؛ از آشپزی گرفته تا انواع شیوه‌های لکه بری. اشکالی ندارد که آدم اطلاعاتش زیاد باشد اما مشکل آنها این است که در زمینه‌های کاملا زنانه که اصلا ربطی به آنها ندارد سر رشته دارند و این اطلاعات را مدام توی چشم خانم‌ها می‌کنند. راستش را بخواهید دنیای خانم‌ها و آقایان واقعا با هم تفاوت دارد و از هم جداست و هیچکس انتظار چنین رفتارهایی را از مردان ندارد.
۴) پسرهای خودشیفته: اولویت‌بندی زندگی اینان به این شکل است: اول خودم، دوم خودم، سوم هم خودم! آنها تمام مدت از خودشان و موفقیت‌هایشان در دنیای کسب و کار و روابط اجتماعی سخن می‌گویند. طرف مقابل آنها به هیچ وجه فرصت ابراز وجود ندارد و هرگز نوبت او نمی‌شود. سر کردن با یک آدم خودشیفته واقعا خسته‌کننده است زیرا اینها نه تنها انرژی‌ای به آدم نمی‌دهند، بلکه فرد مقابل مدام مجبور است تعریف‌های این آدم‌ها را تایید کند و حرف‌ها و نظرات خودش را قورت دهد!
۵) پسرهای مفلوک: من پول زیادی ندارم. کار درست و حسابی ندارم. تحصیلات درست و حسابی ندارم. خانواده درست و حسابی ندارم و.... این جور مردها هیچ‌وقت هیچکدام از این مشکلات را تقصیر خودشان نمی‌دانند. بلکه این سرنوشت و بخت بد باعث این فلاکت است! جلسه‌ی آشنایی با اینان بیشتر شبیه مراسم عزاداری است! اینها حتی در ازدواج هم شانس ندارند چرا که دو شرط اصلی شروع زندگی را ندارند: مسئولیت‌پذیری و حداقل امکانات و توانمندی برای چرخاندن چرخ زندگی.
۶) پسرهای بی‌بند و بار: تعهد اولین شرط برای ازدواج است و مهمترین شرط برای یک دختر ایرانی. این پسرها شاید در ابتدا بتوانند خودشان را توی دل یک دختر جا کنند اما بعد از مدتی نشانه‌ها بروز می‌کند و طرف مقابل پا به فرار می‌گذارد! نشانه‌ها کاملا واضح‌اند این‌ها پای حرف و قولشان نمی‌ایستند، به زندگی مشترک اهمیتی نمی‌دهند، مدام چشمشان می‌چرخد و.... خوب چه کسی حاضر است با چنینی فردی ازدواج کند؟!
دختر خانم‌ها منتظر باشید، هفته‌ی دیگر نوبت شماست و آنهایی که احتمالا مجرد می‌مانند!
منبع: روزنامه‌ی آفتاب